Sinatura electrónica


DNIe

Para que o DNI electrónico sexa correctamente recoñecido polo ordenador e navegadores debemos instalar o software e módulos necesarios.

Android

instalación en Linux

software para windows

instalación de software en navegadores Mozilla

cómo instalar certificados



servizo de verificación de documentos asinados da Xunta de Galicia

exemplos:      DOG  -  CODIX

Comprobar a validez dunha sinatura dixital - VALIDe

Comprobación da autenticidade e integridade dos documentos autenticados mediante CSV

Facenda      Rexistro Mercantil Central    SEPE     Ministerio Educación, Cultura e Deporte   MECD

Fomento     MSSI          INE                  Catastro


Certificado electrónico

Documento informático emitido e asinado por unha entidade de servizos de certificación que identifica a unha persoa física ou xurídica, cunha clave para poder realizar procesos de firma e/ou cifrado. Así se confirma a súa autenticación dixital na rede podendo acceder aos servizos habilitados de maneira telemática polas administracións.

Cada certificado identifícase por un número de serie único e ten un período de validez indicado no propio certificado.

 O certificado electrónico permítenos:

.- Autenticar a identidade do usuario de forma electrónica ante terceiros.

.- Asinar electrónicamente de forma que se garanta a integridade dos datos transmitidos e a súa procedencia. A firma está asociada matemáticamente tanto ao documento como ao asinante, o que evita a manipulación.

.- Cifrar datos para que só o destinatario do documento poida acceder ao seu contido.

Segundo a normativa, existen 2 tipos de certificados:

    .- Certificado electrónico: documento asinado electrónicamente por un prestador de servizos de certificación que vincula uns datos de verificación de firma a un asinante e confirma a súa identidade.

    .- Certificado recoñecido: é un certificado electrónico que cumpre cos requisitos recolleitos na Lei de Firma Electrónica 59/2003 tanto en canto ao seu contido, como en certas condicións que debe cumprir o prestador de servizos de certificación

 Tamén se pode falar de:

    .- Certificado de persoa física: identifica a unha persoa individual.
    .- Certificado de persoa xurídica: identifica a unha entidade de carácter xurídico, como unha empresa.
    .- Certificado de entidade sen personalidade xurídica: é o que identifica a unha entidade sen personalidade xurídica, como unha comunidade de veciños.

E atendendo ao soporte do certificado fálase de:

    .- Certificado software: aquel que consiste nun ficheiro software e non ten soporte físico algún.
    .- Certificado de tarxeta: é aquel que se atopa aloxado nunha tarxeta.


AENOR establece os requisitos mínimos da sinatura electrónic

4 tipos de certificado electrónico                                             cómo obter certificado dixital

Obter Certificado - FNMT                                                      pasos a seguir

obter certificado dixital en Android         cómo instalar en Android       instalar certificado en Android

centros de acreditación                            oficinas de acreditación de identidade

cómo activar os certificados do DNI electrónico

cómo utilizar o DNIe                                ¿onde usar o certificado?              Facenda

guía rápida de uso                                     pasos para establecer contrasinal

uso dos certificados con correo electrónico

protexer mensaxes con sinatura dixital - Outlook

prestadores que emiten certificados dixitais

renovación de certificados

verificar que funciona

Para comprobar que se ven os certificados no navegador:

    Internet Explorer: Ferramentas-opcións-contido-certificados.


Se LibreOffice non ten ben establecida a confianza dos certificados raíz entón non amosará os certificados.
Para solucionarlo temos que  ir ás preferencias de Firefox (ou Thunderbird se usamos o seu almacén) e dentro de "Avanzado -> Certificados" | "Ver certificados" | "Autoridades" seleccionar o certificado raíz que corresponda e establecer a súa confianza mediante "Editar confianza ...". 


Sinatura Dixital

¿en qué se diferencian a sinatura electrónica, sinatura dixital e sinatura dixitalizada?

Sinatura Dixital                 Aprende a usar a túa sinatura electrónica paso a paso

Sinatura Electrónica - FNMT

Sinatura Electrónica                                Preguntas Frecuentes              exemplo

Sinatura Electrónica e validación de documentos con LibreOffice


Asinar con AutoFirma

Asinar documentos - eCoFirma          cómo asinar documentos con eCoFirma - Vídeo

Asina documentos dende o teu móbil

Asinar documentos PDF con sinatura dixital

VALIDe   asinar, visualizar firma e validar firma e certificado

 Asinar dende VALIDe               paso a paso sinatura e validación - Vídeo

Asinar documentos dende Gmail

Asinar dixitalmente un documento de Office

Cl@ve - ¿qué é?                   Cl@ve - oficinas de rexistro           

XolidoSign   -   Manual  -  Guía

Guía de elaboración e firma electrónica de documentos PDF 

Validación de sinaturas dixitais en documentos Pdf

Manual de configuración para a validación da firma - BOE.es


Guía sobre o uso

¿por qué un documento asinado electrónicamente é inalterable?


Sede Electrónica

Sinatura e Facturación Electrónica

sinatura electrónica e validación de documentos en LibreOffice

Sinatura electrónica de documentos PDF

Tutorial sinatura electrónica para Internet Explorer

Usos avanzados da sinatura electrónica

eIDAS - novos tempos para a sinatura electrónica en Europa               
   10 preguntas frecuentes

sinatura dixital para bancos



Trámites

Expedientes xudiciais

Ministerio de Educación, Cultura e Deporte

Rexistro da propiedade


vida laboral

calcula a pensión de xubilación


os empregados públicos poderán usar certificado con pseudónimo


APPs

DiCoTAE - diccionario de conceptos

Xodo - edita, engade, elimina páxinas en documentos PDF


FAQ

sinatura electrónica

configuración de firma electrónica en google chrome

o contido basado en complementos non funciona en chrome


AEAT (Axencia Tributaria)

 cl@ve PIN é un sistema de firma electrónica co que se poden presentar por internet varios documentos de carácter administrativo e fiscal (declaracións informativas, autoliquidacións online, consultas rápidas do borrador e datos fiscais...) sen necesidade de certificado electrónico.

Para a súa tramitación é necesario realizar un rexistro no sistema para a posterior obtención do código. Este sistema non esixe recordar un contrasinal, senón que se usa un PIN novo cada día en que se vaian facer xestións por vía telemática coa AEAT.


o Servizo RenØ é un programa que axuda a obter o número de referencia do borrador da Declaración da Renda e dos datos fiscais a través de Internet. O seu funcionamento é moi similar ao do PIN 24 H.

O primeiro paso é acceder ao servizo RenØ a través da web da Axencia Tributaria e unha vez dentro o programa solicitaranos a seguinte información acerca do contribuínte: NIF, nome e apelidos, importe da casa 620 da Declaración da Renda anterior e o número do teléfono móbil.

Posteriormente recibiremos un SMS no teléfono móbil que achegamos co número de referencia, o cal deberemos de introducir o devandito número de referencia e así dispoñeremos do noso borrador da Declaración da Renda ou aos datos fiscais.

Facturación electrónica

Facturación electrónica


Vídeos

Autofirma e ceres            firmar PDF con Autofirma


Comentarios

Publicacións populares deste blog

Buscadores e procura de información

Formación Rede CeMIT

erro 0x80100013 DNIe